אנרכיסטים פרצו את המחסומים; בנס נמנעה פגיעה בראה"מ

    אתר קול חי 2 Comment on אנרכיסטים פרצו את המחסומים; בנס נמנעה פגיעה בראה"מ

    מחדל חמור: עשרות אנרכיסטים קיצוניים מהשמאל פרצו אמש את כל מעגלי האבטחה והגיעו עד לכניסה לביתו של נתניהו, ברחוב עזה בירושלים. רק חמישה חשודים נעצרו ע"י המשטרה באירוע החמור, שכמעט והוביל לפגיעה בראש הממשלה עצמו. פוליטיקאים ואנשי תקשורת רבים הגיבו בזעם רב: "נחצה קו אדום"

    צילום: פלאש 90
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אלימות קשה מאד מצד מפגינים במחאת השמאל אמש בירושלים: לאחר שעות ארוכות של מחאה אלימה באופן חריג כאשר מפגינים משליכים לפידים בוערים לעבר פרשי משטרה, מאות פעילי שמאל פרצו את המחסומים המגנים על מעון ראש הממשלה וכמעט שפרצו לבית עצמו.

    ההפגנה נשאה אופי אלים במיוחד, המפגינים נקטו באלימות קשה מאד כנגד כוחות המשטרה שאבטחו את המעון הרשמי.

    חלק מהמפגינים קראו קריאות ברורות הקוראות לאלימות פיזית כנגד ראש הממשלה ומשפחתו.

    לקראת סיום האירוע הגיע למקום ראש השב"כ רונן בר בעצמו.

    השרה רגב הגיבה לאירוע: "אל תגידו לא ידענו, לא שמענו. האחריות לעצור את הטירוף האלים הזה – לפגוע בראש הממשלה ומשפחתו, מוטלת עליכם גורמי הביטחון. תתעוררו!"

    השר סמוטריץ: "יוצא מהמשרד אחרי יום עבודה ארוך ומתעדכן בחדשות בכאב גדול על אלימות האנרכיסטים בירושלים. מראות של ה 6.10. קורעות את הלב וקורעות את העם. אנחנו במלחמה על הקיום מול אויב אכזר וחייבים לשמור על הביחד שלנו. זה קריטי ללוחמים הגיבורים שלנו, קריטי ליכולת העמידה שלנו מול הלחצים הבינלאומיים לעצירת המלחמה, ובעיקר קריטי מול סינוואר, נסראללה ואיראן. אסור לנו לתת להם לשמוח ולגרום לחטופים והחטופות שלנו להתכווץ בכאב במנהרות עזה".

    שר המשפטים יריב לוין מאשים את המשטרה והשב"כ, שאפשרו להתפרעויות בגלל שלא הועברה הרפורמה. לשאלת פעילי ימין איך התאפשרה ההתפרעות מחוץ לבית נתניהו, כתב לוין: "דבר איום ונורא. כל דרישותינו מראשי רשויות אכיפת החוק לפעול בעניין לא מועילות. זה לצערי חלק ממחיר אי העברת הרפורמה".

    השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "רק בשבוע שעבר התרעתי בפני ראש השב"כ על הזלזול באבטחת ראש הממשלה ונענתי בביטול. אני דורש מהשב"כ להתעורר באופן מידי ולקחת ברצינות את אבטחת ראש ממשלת ישראל ומשפחתו. סיטואציה שבה אלפי אנשים פורצים לאזור בית ראש הממשלה והשב"כ עוצם עיניים היא בלתי מתקבלת על הדעת".

    יו״ר ועדת החוקה ח״כ שמחה רוטמן: "מחאת בלפור, קפלן, בחירות… ‏הנושא משתנה, השם מתחלף אבל המפלגים נשארים אותם מפלגים. ‏השלכת לפיד על שוטר לא קשורה לשחרור חטופים. הצתת מדורה באמצע הכביש לא מקדמת עסקה. ‏הערב נחצה קו אדום. ‏עם ישראל מאס בניסיונות הפילוג ביננו, לא ניתן לאף אחד להשתלט באלימות על המדינה שלנו".

    השר אליהו: "‏מי שמסית ומלהיט את הרוחות, עד כדי התדרדרות למאורעות האחרונים. – לא החטופים עומדים לנגד עיניו, כי אם רדיפת נתניהו. גנץ. לפיד. אל תתנו יד להסתה"

    מדוברות המשטרה נמסר אמש: "במהלך השעתיים האחרונות המחאה והתהלוכה שהתקיימו מוקדם יותר הערב בתיאום ושאותן המשטרה אפשרה ואבטחה, הפכה ברחוב עזה להפרת סדר והתפרעות משוללת כל רסן.

    מאות מפרי סדר ניסו לפרוץ את מחסומי המשטרה המוצבים בסמוך לבית רה״מ בכוח. חלקם התעמתו פיזית עם השוטרים. אחד מהם יידה לפיד בוער לעבר פרש משטרתי. אחר נשכב מתחת למכת״ז משטרתי, ואחרים העיפו גדרות בפראות וגידפו שוטרים.

    השוטרים בלמו והדפו את מפרי הסדר והמתפרעים במקום סמוך לבית רה״מ, ומנעו מהם הגעה לכיוון הבית, בניגוד להחלטות בימ״ש בנושא המרחק המותר להפגנות בסמוך לנבחרי ציבור, והסדרי האבטחה הנדרשים.

    לאחר שעשרות המשיכו להתפרע ברחוב ולהפר את הסדר, ולא נשמעו פעם אחר פעם להוראות השוטרים במקום, המשטרה השתמשה באמצעים לפיזור הפרות סדר בכדי לפזר את המתפרעים, וביצעה מעצרים במקום.

    לפני זמן קצר מפרי הסדר פוזרו מהמקום.

    במהלך הפרת הסדר נפצע קצין משטר בידו מהשלכת גדר לעברו ע״י אחד מהמתפרעים ופונה לבית חולים לקבלת טיפול רפואי.

    המשטרה עצרה הערב חמישה חשודים בגין הפרת הסדר הציבורי והתפרעויות אלימות.

    בתוך כך, נפתחה חקירה בימ״ר ירושלים בעקבות מקרה של השלכת לפיד בוער לעבר פרש משטרתי- לפיד שפגע בו וסיכן אותו, ולמרבה המזל לא התלקח ושרף אותו.

    אנו רואים בחומרה רבה את הפגיעה החמורה בשוטרים המבצעים את תפקידם כחוק. חופש המחאה אינו החופש להתפרע, להשתולל ולסכן חיים. כמו כן, אנו מגנים את הניסיונות הבלתי פוסקים של בעלי עניין ודעה ברשתות החברתיות ״לנרמל״ התנהלות זו, תוך הכפשת שוטרים המבצעים את תפקידם במדינת חוק דמוקרטית שוחרת חיים. גם רעשי רקע אלו לא ירפו את ידי המשטרה להמשיך לאפשר לכל אדם את המחאה כחוק, אולם לאכוף את החוק, לשמור על הסדר ולטפל בהפרות סדר ומעשים שיש בהם כדי לסכן את שלום הציבור ובטחונו, לסכן אזרחים, שוטרים, נבחרי ציבור או סמלי שלטון.

    נמשיך לאפשר את חופש המחאה כחוק, אולם נפעל בכלים והסמכויות שברשותנו נגד מפרי סדר ומתפרעים אלימים באשר הם, ובכל אלו הפוגעים או המנסים לפגוע בשלום הציבור ובטחונו".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      יימח שמח וזיכרם, הם הסכנה הגדולה לעם ישראל.